سئو

سئو چیست؟
SEO
مخفف کلمه Search Engine Optimization است.مجموعه قوانینی برای بهینه سازی وب سایت شما است تا بتواند در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو به رتبه های بالاتری دست یابد. این فرایند برای افزایش قابلیت مشاهده وب سایت شما در موتورهای جستجو و بازدید بیشتر است.

سئو دو هدف اصلی دارد. اولین کار این است که به شما کمک می کند آنچه را که کاربران آنلاین جستجو می کنند درک کنید تا بتوانید محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید تا هدف آنها را برآورده کنید. مورد دوم کمک به شما در ایجاد وب سایتی است که موتورهای جستجو می توانند محتوای آن را پیدا کنند،فهرست بندی کنند تا در نتایج آن را نشان دهند.

مهمترین کارهای سئو مربوط به موارد زیر است:

شناسایی مواردی که کاربران جستجو می کنند
ایجاد محتوایی که باعث رفع نیاز کاربران شود
ارائه سیگنال های مناسب به خزنده ها و الگوریتم های موتور جستجو از طریق تکنیک های مختلف جستجوگرها


سئو
می تواند به عنوان یک چارچوب کامل در نظر گرفته شود زیرا کل فرآیند دارای تعدادی قانون (یا دستورالعمل) ، تعدادی مرحله و یک مجموعه کنترل است.


چرا سئو مهم است؟
در بازار رقابتی امروز ، بازاریابی سئو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

موتورهای جستجو روزانه به میلیون ها کاربر در جست و جوی پاسخ سوالاتشان و یا یافتن راه حل برای مشکلات آنها کمک می کنند.

اگر وب سایت ، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید،سئو می تواند به شما کمک کند از موتورهای جستجو ترافیک هدفمند رایگان دریافت کنید.

سئو مهم است زیرا:

اکثر کاربران موتور جستجو به احتمال زیاد روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحات نتایج موتور جستجو کلیک می کنند.برای استفاده از این مزیت و جلب بازدید کنندگان از وب سایت یا مشتریان فروشگاه آنلاین ، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت های برتر ظاهر شود.
سئو تنها مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه اقدامات خوب سئو باعث بهبود تجربه کاربر و کاربرد یک وب سایت می شود.
کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنند و حضور در جایگاه های برتر کلمات کلیدی مورد جستجو کاربر،اعتماد وب سایت را افزایش می دهد.

سئو می تواند شما را از رقبایتان جلو بیندازد.اگر دو وب سایت در فروش یک نوع مشترک از محصول مشغول باشند، به احتمال زیاد وب سایت بهینه سازی شده برای موتور جستجو مشتری بیشتری خواهد داشت و فروش بیشتری دارد.

به عبارت ساده تر،بهینه سازی موتور جستجو روشی برای بهبود وب سایت شماست تا به نتایج بالاتری در نتایج جستجوی گوگل،یاهو،بینگ یا سایر موتورهای جستجو نزدیک تر باشد.

هنگامی که شما در Google جستجو می کنید ترتیب نمایش نتایج  براساس الگوریتم های پیچیده است.

این الگوریتم ها (همچنین به عنوان عوامل رتبه بندی موتور جستجو شناخته می شوند ) قبل از اینکه تصمیم بگیرند کدام صفحه وب در موقعیت اول ، موقعیت دوم و غیره نشان داده شود ، تعدادی از معیار ها را در نظر می گیرند.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به شما مزیتی نسبت به سایتهای غیربهینه می دهد و شانس را برای رتبه بندی بالاتر افزایش می دهد.

سئو را می توان به 3 نوع اصلی تقسیم کرد :

 
سئو فنی : با سئو فنی می توانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را بدون هیچ مشکلی آنالیز و ایندکس کرده و نمایه کنند.

سئو داخل سایت:قوانینی که برای بهینه سازی باید در سایت و محتوای شما اعمال شود

سئو خارج از سایت:روشهایی برای بهینه سازی که در خارج از سایت انجام میشود

سئو فنی

به تنظیماتی مربوط می شود که شما برای سهولت کار خزنده های موتور جستجو باید آن را انجام دهید.

اگر سایت شما در خزیدن و نمایه سازی مشکلی داشته باشد،می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

سئو فنی شامل  ساخت نقشه ی سایت و بهبود کدها به منظور سهولت در فرانید ایندکس ربات ها و موارد دگیر می باشد


سئو سایت

روشهای جستجوگرها در صفحه
سئو در صفحه  در درجه اول با محتوا و سایر عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد.

بر خلاف سئو فنی و خارج از صفحه ، تمرکز اصلی سئو در صفحه ارائه سیگنالهای کافی به خزنده های موتور جستجو است تا بتوانند معنی و زمینه محتوای شما را درک کنند .

به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو یک صفحه را مانند یک انسان نمی خوانند ، بنابراین آنها به دنبال سیگنال هایی هستند که بفهمند آن صفحه در ارتباط با چیست.

در این مرحله است که شما با ساختار وب سایت،کلمات کلیدی،بهینه سازی عنوان،عناوین، پیوندهای داخلی،سئو تصویر  نشانه گذاری ساختاری داده ها و سایر تکنیک هایی که می توانند سیگنال های مناسب را به موتورهای جستجو ارسال کنند،سرو کار خواهید داشت.

سئو در صفحه قابلیت استفاده و اعتبار یک وب سایت یا وبلاگ را بهبود می بخشد.

بهینه سازی محتوا بخشی از سئو داخلی است

سئوخارج از سایت

سئو خارج از سایت به طور کلی به  ایجاد بک لینک ها و تبلیغ سایت اشاره دارد

یکی از عوامل تعیین موقعیت یک صفحه وب در نتایج،تعداد پیوندهای دریافتی (بک لینک) است.

بک لینک نشانه ای از اعتماد است و بسته به جایی که لینک ها از آنجا می آیند،می توانند موقعیت رتبه بندی شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهند.

اگر پیوندها از سایت های معروف و معتبری وارد شوند، بر رتبه شما تأثیر مثبتی می گذارند.

برای دریافت پیوندهای بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟

محتوای خوب به شما لینک های طبیعی می بخشد که به نوبه خود رتبه و بازدید بالایی را به شما می دهد.

خرید بک لینک از سایت های معتبر نیز راه آسان و پر بازدهی است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...