بک لینک ها.تاثیر بک لینک بر افزایش رتبه سایت

بک لینک چیست؟ بک لینک پیوندی است که با دریافت یک کلیک ، کاربر را از یک صفحه در سایت به صفحه دیگری در سایت دیگر می برد. بک لینک از یک دامنه به دامنه دیگر اشاره می کند.

بک لینک ها پیوندهای استراتژیکی هستند که در کل متن قرار دارند و کاربران را به یک صفحه در وب سایت یا وبلاگ شما هدایت می کنند.

بک لینک و نقش آن در سئو
مطالعات مرتبط با سئو تایید می کنند که وقتی نوبت به رتبه بندی یک صفحه در نتایج جستجوی Google می رسد،سایت های دارای قوی ترین پیوندها در موقعیت های برتر ظاهر می شوند. اما چه چیزی پیوند را قوی می کند؟معیارهای مختلفی وجود دارد

بک لینک خوب
بک لینک خوب چیست؟ چگونه تشخیص دهیم که صفحه شما بک لینک خوبی دریافت کرده است؟ برخی از ویژگی ها به شما کمک می کنند تا این شناسایی را انجام دهید:

از یک وب سایت تأیید شده می آید.
ویژگی nofollow به خصوصیات پیوند متصل نیست.
از یک وب سایت می آید که دارای اعتبار دامنه بالا و اعتماد Google است.
از یک وب سایت با کیفیت بالا می آید.


بک لینک بد
بک لینک بد دارای مشخصات زیر است:

این نتیجه تبادل لینک است.
این وب سایت از یک وب سایت با کیفیت پایین با اعتبار دامنه کم و عدم اعتماد Google برخوردار است.
از یک وب سایت با محتوای ارتباطی کم یا بدون محتوای ارتباطی می آید.
سایتی با تعداد زیادی بک لینک،توسط گوگل جریمه می شود،دقیقاً به همین دلیل روش هایی وجود دارد که می تواند این بک لینک ها را به سایت شما حذف کند و به آنها اجازه نمی دهد که ارتباط منفی با سئو شما برقرار کنند.

بک لینک


انواع بک لینک

لینک Nofollow
وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری هدایت می شود ، اما پیوند دارای برچسب "nofollow" در HTML است ، این پیوند ربات های موتورهای جست و جو را به صفحه مقصد نمی رساند

این پیوندها در رابطه با رتبه بندی یک صفحه مفید نیستند،اما توسط شرکتهایی استفاده می شوند که نمی خواهند بک لینک منفی دریافت کنند.برای این منظور مدیران شرکتی که نمی خواهند بک لینک دریافت کنند ، برچسب nofollow را در سایت های غیرقابل اعتماد اضافه می کنند.

Dofollow
به طور پیش فرض تمام پیوندهای اضافه شده به یک پست پیوندهای dofollow هستند یعنی توسط ربات های موتورهای جست و جو دنبال میشوند

پیوندهای دامنه های ریشه
به تعداد بک لینک هایی که از یک دامنه به سایت شما می رسند اشاره دارد. حتی اگر سایتی ده بار به سایت شما پیوند داده باشد،فقط به عنوان یک دامنه لینک شده در نظر گرفته می شود.

بک لینک های بی کیفیت
بک لینک هایی از سایت های با کیفیت پایین مانند سایت های هرزنامه.این پیوندها بیشتر از فایده،آسیب می رسانند.

پیوندهای داخلی
این پیوندهایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان دامنه می روند.

متن لنگر
این متنی است که برای پیوندها استفاده می شود. Anchor  نام دیگر آن است

وقتی می خواهید کلمات کلیدی خاصی را رتبه بندی کنید،بسیار نقش مفیدی دارد.

عامل رتبه بندی گوگل
گوگل با بیش از 100 میلیارد جستجو ماهانه،موتور اصلی جستجو در جهان است.طبق چندین نظرسنجی،بک لینک هنوز هم از نظر الگوریتم گوگل جزو 3 عامل برتر رتبه بندی است. 

به طور خلاصه،عدم اقداماتی مانند تولید پست های مهمان،که به شما امکان می دهد از سایت های دیگر بک لینک بگیرید،باعث می شود تا از رقبای خود که استراتژی پیوند سازی مشخصی دارند،عقب بمانید .

ترافیک بیشتر
بک لینک
علاوه بر افزودن اعتبار به دامنه و کمک به رتبه بندی بهتر سایت در Google ، به افزایش بازدید سایت شما نیز کمک می کند.زیرا کاربران سایت های دیگر روی پیوندهای پیشنهادی کلیک می کنند و به صفحات شما هدایت می شوند.

نحوه ارزیابی بک لینک هایی که وب سایت شما دارد
قبل از شروع هرگونه استراتژی ایجاد لینک ، مهم است که از نمای کلی سایت خود در رابطه با پیوندهایی که به آن اشاره می کنند ، مطلع شوید. برای انجام این کار ، باید موارد زیر را انجام دهید:

بررسی کنید که سایت شما در حال حاضر چند بک لینک دارد.
تجزیه و تحلیل اینکه کدام سایت ها به سایت شما لینک می دهند،
شهرت و اقتدار سایتهایی را که به سایت شما پیوند دارند بررسی کنید.
تجزیه و تحلیل کنید که کدام صفحه در سایت شما بیشترین پیوند را دارد و به احتمال زیاد کدام پیوند را دریافت می کند.
برای به دست آوردن این اطلاعات شما به ابزارهایی نیاز دارید.برخی از این ابزارها که می توانند به شما کمک کنند عبارتند از: Ahrefs ، SEMrush ، MajesticSEO ، Moz و Google Search Console .

با در دست داشتن این ابزارها بررسی کنید که سایت هایی که به شما لینک میدهند در Google چه موقعیتی دارند و کدام سایت ها و صفحات به شما لینک میدهند

سایتهایی را که به سایت شما لینک می دهند تجزیه و تحلیل کنید.

رقبا را تحلیل کنید
مقایسه کوتاهی بین بک لینک های خود و رقبا داشته باشید.سایتهایی را که به رقبای شما لینک می دهند تجزیه و تحلیل کنید،ببینید کدام صفحات و دسته های محتوای رقیب شما بیشترین پیوند را دریافت می کند،فهمیدن این موضوعات می تواند ایده هایی برای خلق محتوای جدید به شما ارائه دهد.

انواع محتوا
همه می دانند که برای داشتن بک لینک با کیفیت ، محتوای تولید شده نیز باید با کیفیت باشد. اما این سوال همچنان باقی است: آیا می توان یک پست وبلاگ  با بیش از 2000 کلمه را محتوای خوبی برای بک لینک دانست؟

پاسخ این است که، بستگی دارد! گسترده بودن کافی نیست ، محتوا باید غنی باشد  اطلاعات محتوا، تصویر، رسانه داشته باشد و مهمتر از همه جذاب باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...