نقشه ی سایت

وقتی حرف بهینه سازی سایت برای سئو به میان می آید،تعدادی از استراتژی های سئو که به افزایش رتبه ی سایت کمک می کنند معرفی میشوند.یکی از آنها نقشه سایت یا سایت مپ است که برای بهینه سازی صفحه شما ضروری است و می تواند رتبه های خوبی را در موتورهای جستجو برای شما کسب کند.

 نقشه سایت چیست؟
درک نقشه سایت به هیچ وجه پیچیده نیست.نقشه ی سایت به فایلی با قالب های XML یا HTML اشاره دارد که مسیرهای صفحات سایت شما را شامل می شود،از جمله دسته ها ، تصاویر ، فیلم ها و محتوای متن منتشر شده

سایت مپ به عنوان نوعی راهنما عمل می کند تا ربات های موتور جستجو بتوانند سایت شما را به درستی بشناسند.

در عمل ، نقشه سایت URL ها را به صورت سلسله مراتبی سازماندهی می کند ، به این معنی که دسترسی مستقیم و آسان به زیر مجموعه ها برای کاربران و ربات ها امکان پذیر است.

Sitemap.xml و sitemap.html: قالبهای نقشه سایت را بشناسید

ایجاد نقشه سایت می تواند در قالب XML یا HTML انجام شود

Sitemap.xml
XML (Extensible Markup Language) یکی از زبان های برنامه نویسی قابل توسعه است که برای ایجاد مارک های خاص استفاده می شود.

برای کمک به نمایه سازی سایت استفاده می شود، زیرا این قالب همان چیزی است که باعث می شود موتورهای جستجو سلسله مراتب صفحات را شناسایی کرده و سپس این اطلاعات را به کاربری که جستجو می کند منتقل کنند.

این فایل در کد وب سایت نصب شده و مخفی است. فقط روبات ها می توانند آن را بخوانند و سپس ساختار ایجاد شده را پیدا کنند.

نقشه سایت. html
HTML (Hypertext Markup Language) یک زبان نشانه گذاری ابرمتن است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پر کاربردترین آنها در برنامه نویسی است.

sitemap.html یک راهنما برای کاربران است تا بتوانند سایت را به خوبی بشناسند.یعنی  کاربران را به همه دسته ها و زیرمجموعه ها می برد.

نقشه ی سایت

داشتن نقشه سایت چقدر مهم است؟

نقشه سایت تسهیل کننده فرآیند خزش است

تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد
وقتی مرور سایت شما برای کاربران آسان باشد، احتمال بازگشت آن ها به سایت شما وجود دارد و باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود

ایجاد صفحات طبقه بندی شده به صورت سلسله مراتبی،به گونه ای که دسترسی و مشاهده دسته ها و زیر مجموعه ها بصری و آسان باشد،روشی است که باعث می شود کاربر به سرعت آنچه را که می خواهد پیدا کند.
در کنار سایر استراتژی های بهبود تجربه کاربر می توانید بازدید کننده را پیرو برند خود کنید.

نقشه سایت را میتوانید دستی ایجاد کنید یا به وسیله ی ابزارهای موجود

اگر سایت شما در وردپرس باشد ، مشکلی نخواهید داشت.می توانید روی برخی از افزونه ها برای ایجاد نقشه ی سایت حساب کنید - GsiteCrawler ، XML-Sitemaps و Yoast SEO نمونه های خوبی از این افزونه ها هستند.

Yoast SEO ، در واقع ، یک پلاگین خوب است که می تواند به تولید نقشه سایت شما کمک کند

پس از ایجاد نقشه سایت چه باید کرد؟
هنگامی که نقشه سایت خود را آماده کردید ، مراحل کار ساده است. فقط آن را روی سرور خود ، از طریق cPanel سرویس میزبانی خود یا از طریق سرور FTP بارگذاری کنید

شما همچنین باید به کنسول جستجوی گوگل بروید و نقشه سایت خود را در آنجا ارائه دهید تا بررسی ربات ها آسان تر شود.


نقشه سایت XML برای تسهیل درک ساختار سایت بسیار مهم است و به نمایه سازی صفحات کمک می کند. هر زمان که صفحه جدیدی وارد می کنید ، باید نقشه سایت را نیز به روز کنید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...